sitskiskaningen.se

Följ med mig på resan mot PyeongChang 2018 - nä nu blir det Beijing 2022. Här kommer vi att kasta oss ut för berg på sitski, böja skidor och kanske prova DH......... Målsättningen är att komma med inlägg minst några ggr/vecka under vinterhalvåret. Närmst från träning under ett halvår i Winter Park Colorado för 4:e säsongen 2018/2019.

Tittarfråga !!

Publicerad 2017-02-05 05:59:08 i Sitski,

VI HAR FÅTT EN TITTARFRÅGA..................
 
"Uppdatera mera ! 
Hur ser ett träningsschema ut för en dag ? 
Hur ser mathållningen ut för en typisk dag ? 
Var e brudarna ? (...eller e de bara landladies du kommer i clinch med?) 
Mm mm 
//Hoppas du mår bra //Mika"
 
Men vi börjar med en actionbild tagen av Karol Murray.
 
Kära Mika o tack jag mår toppen !
 
Fråga 1:
Det finns flera anledningar till uppdateringsfrekvensen. Ibland händer det inte speciellt mycket - träna, äta, sova. Jämfört med yngre kollegor har jag upptäckt att jag är urusel på att ta bilder av alltmellan himmelochjord - vilket hade löst mycket. Sist men inte minst så följer det humöret och hur det går i åkningen. Skall dock försöka bli bättre - dvs bättre i åkningen.
 
Fråga 2:
Normalt tränar vi 5 dagar i veckan - ledig fredag och måndag. Anledningen till att vi tränar på helgen med alla turister är de som bor runt omkring och bara tränar på helgerna. De lediga dagarna används oftast till vila/skidvård samt friåkning.
En normal dag skall man vara nio i liften för ett pass mellan 9-11.30 som följs upp med videoanalys 12.30 för att vara i liften 13.00 igen för ett pass 13-15 och videoanalys igen. I början på säsongen är det nästan dagligen till gymmet efter det med eget program men just nu är fokus mer på "recovery" - dvs stretchning, pilates (outside comfortzone i år) och hottub.
Kör vi super-G är det ofta sju i liften istället.
ASTG = All subject to change = Vädret styr.
Man blir matt bara av att skriva - jag har ett helsike med att hålla ungdomarnas tempo.
 
Fråga 3:
Så mycket som det bara går att få ned. Helt enkelt svårt att hinna med att äta så mycket som behövs.
Pasta, sandwich och CAKE !!
Jag predikar min cake-filosofi - dvs du kan äta vad som helst för kolhydraterna försvinner ändå under förutsättning att du får i dig allt nödvändigt i huvudmålen.
För mig oftast cornflakes till frukost. Sandwich, kaffe och vatten på Coffee&Tea (stamhaket) till lunch. Bananer och Mentos däremellan. Till middag oftast pasta i någon form.
 
Fråga 4:
Känslig fråga - inte f'n vet jag. Landladies inte min starka sida - är känd i dalen nu för detta......
Tror de finns i omgivningern men varken huvud eller kropp orkar mer än träna, äta och sova.
 
Hoppas det var tillräckligt med information - vi återkommer gärna....... 
 
Måndag roadtripp till Park City Utah för race slalom och storslalom sedna Kimberley Canada för Super-G och störtloppspremiär. Spännande nervöst och förhoppningsfullt haha. Nu är det dax att börja prestera............

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-06 16:19:58

"Han hade problem på toppen men han tog sig i dalen."

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johan

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela